Allianz Premium Bireysel Emeklilik Planı’nın kişiye özel ödeme planı seçeneklerini ve sunduğu ayrıcalıkları kaçırmayın!

Allianz Hayat ve Emeklilik Planları arasında yer alan Premium Bireysel Emeklilik Planı, bireysel emekliğinizi başlangıç katkı payını ödeyerek başlatabileceğiniz ve yüksek tutarda birikim hedefleyebileceğiniz bir Bireysel Emeklilik planıdır.

*Form üzerinden yalnızca yeni sözleşme başvuru talepleri değerlendirilmektedir. Mevcut sözleşmenize ait işlemler bu form üzerinden yapılamamaktadır.
Detaylı bilgi için ilgili avantajların üzerine tıklayabilirsiniz.
Allianz Bireysel Emeklilik Sözleşmesi bulunan tüm katılımcılar, Allianz'ın anlaşmalı olduğu sağlık kurumlarında indirimli fiyatlardan faydalanabilir. Burada dikkat edilecek husus, söz konusu sözleşmenin yürürlükte olması ve ilk katkı payı ödemesinin alınmış olmasıdır. 

Premium Bireysel Emeklilik Planı’na ait minimum katkı payı 250 TL’dir. Premium Emeklilik Planı’nın başlangıç fonu ise 400.000 TL olarak belirlenmiştir.

Allianz Premium Bireysel Emeklilik Planı’na ait katkı payları aylık, 3 aylık, 6 aylık ya da yıllık periyotlar ile ödeme seçeneklerine sahiptir. Kredi kartı, banka hesabı veya otomatik ödeme talimatı gibi ödeme yöntemleri ile katkı payınızı kolayca ödeme imkanına sahip olabilirsiniz.

Premium Emeklilik Planı uygulaması kapsamında olanlara giriş aidatı kesintisi uygulanabilmektedir. Giriş aidatı, teklif formunun imzalandığı tarih itibarıyla geçerli olur ve aylık brüt ücret tutarı üzerinden belirlenir. Giriş aidatı için aşağıdaki koşullar dikkate alınır:

  • Sözleşmenin yürürlük tarihi itibarıyla 3 yıl içinde ayrılanlar için aylık asgari brüt ücretin %75’i,
  • Sözleşmenin yürürlük tarihi itibarıyla 3 yılını dolduran sözleşmelerden 5 yıldan önce ayrılanlar için ise aylık asgari brüt ücretin %50’si tutarında kesinti yapılır.

Giriş aidatının tanımlandığı sözleşmelerde, söz konusu aidatın tümü başka şirkete aktarım veya sistemden ayrılma tarihine kadar ertelenir.Giriş aidatı tanımlanmayan sözleşmelerden ya da yürürlük tarihi itibarıyla 5 yılını doldurmuş olan sözleşmelerden giriş aidatı kesilmez.

Allianz Premium Bireysel Emeklilik Planı'nda giriş aidatı dışında;

  • Katkı payı üzerinden yönetim gider kesintisi,
  • Ek yönetim gider kesintisi,
  • Birikim üzerinden yönetim gider kesintisi uygulanmaz.
Fon Toplam Gider Kesintisi İadesi Nedir? Nasıl Belirlenir?

Allianz Premium Bireysel Emeklilik Planı'nda sözleşmenin 6. yılından itibaren fon toplam gider kesintisi belirlenen oranlarda katılımcıya veya katılımcının emeklilik hesabına iade edilir. 01.01.2021 tarihi itibarıyla başlayan uygulamanın sözleşme yılı ile iade oranları aşağıdaki gibidir:

  • Sözleşmenin 6. yılından itibaren %2,5,
  • 7 ile 14 yıl arası sözleşmelerde, her yıl %2,5 puan artacak şekilde,
  • 15 yıl ve sonrası için ise %25 iade oranı uygulanır.

Mevcut sözleşmeler için:

 İade oranı belirlenirken, sistemde 01.01.2013 tarihinden önce yer alan sözleşmeler için 01.01.2013 tarihi kabul edilir.

Bireysel emeklilik sözleşmesinin 6. yılı itibarıyla geçerli olan devlet katkısı kontrolü, sözleşmenin yürürlük tarihinden başlayarak sonlandığı tarihe kadar yapılan kesintilerin toplam tutarı üzerinden sağlanır. Devlet katkısının söz konusu olduğu toplam kesinti tutarı, sözleşmenin 6. yılı ve sonrasında uygulanır. Sağlanacak kontrol ise 01.01.2021 tarihi itibarıyla başlar.

Her bir sözleşme bazında, ilgili sözleşmenin yürürlük tarihinden, sözleşme sonlanma tarihine kadar şirketçe yapılacak kesintilerin toplam tutarı, sonlanma tarihinde sözleşme kapsamında varsa Devlet Katkısı hesabında bulunan tutar üzerinden aşağıdaki tabloda yer alan oranlar kullanılarak hesaplanacak tutarı geçemez.

Sözleşme yılına göre değişebilen devlet katkısı oranları üst sınırı aşağıdaki gibidir:

  • Sözleşmenin 6. Yılı %60,
  • Sözleşmenin 7. Yılı %70,
  • Sözleşmenin 8. Yılı %80,
  • Sözleşmenin 9. Yılı %90,
  • Sözleşmenin 10. Yılı ve sonrası için ise %100 devlet katkısı kontrol oranı sağlanır.

Devlet katkısı kontrolünün uygulanmadığı durumlar aşağıdaki gibidir:

  • Kontrol tarihinden itibaren toplam birikim tutarı, yıllık brüt asgari ücretin 10 katını aşmış olan sözleşmeler,
  • Sistemden çıkış anında düzensiz ödeme statüsünde olan sözleşmelerdir.
Düzensiz Ödeme Nedir?

01.01.2016 tarihinden sonra katkı payları,ödeme tarihinden sonraki 3 ay içinde yatırılmadığı durumlarda düzensiz ödeme olarak kabul edilebilir. Düzensiz ödeme kapsamında yer alan sözleşmeler, bu durumun başladığı tarihten itibaren 5 gün içinde bilgilendirilir.

Düzensiz ödeme kapsamındaki sözleşmenin ödenmeyen katkı paylarının daha sonra ödenmesi halinde, bu sözleşme için düzenli ödeme yapılmaya başlandığı kabul edilir.

Emeklilik Yatırım Fonları

Değerlendirmek istediğiniz birikimleriniz için emeklilik fonları ile ilgili ayrıntılı bilgiye, Bireysel Emeklilik Yatırım Fonları üzerinden ulaşabilirsiniz.

Yukarıda yer alan tüm bilgiler, kullanıcıya bilgi vermek amacıyla yayınlanmış olup, poliçede yer alan teminat kapsamına ilişkin detaylı bilgi için poliçenize ait genel ve özel şartlara bakınız.