Allianz Müşteri Hizmetleri 
0850 399 9999

Konut Sigortasından Kasko Sigortasına, İşyeri Sigortasından Hayat Sigortasına, Bireysel Emeklilikten Sağlık Sigortalarına, hasar işlemlerinden ambulansa kadar ihtiyaç duyduğunuz her türlü sigortacılık hizmetine, 0850 399 9999 numaralı telefondan ulaşabiliyorsunuz.
Ambulans, Asistans ve Hasar İhbar hizmetlerimiz için Allianz Çağrı Merkezi 7 gün 24 saat hizmet veriyor.

Allianz Çağrı Merkezi, soru ve sorunlarınızı en hızlı şekilde cevaplandırıp çözüme kavuşturmak için yanınızda.

Üstelik artık sosyal medya kanallarımız üzerinden de bize ulaşabilirsiniz!

https://twitter.com/AllianzDestek

 Sıkça Sorulan Sorular

ALLIANZ SİGORTA
ALLIANZ Hayat Emeklilik
AllIanz Yaşam Emeklilik

Allianz Sigorta


1.Araç hasarına ilişkin ödeme yapılıp araç satışı gerçekleştikten sonra değer kaybı ödemesi talep edilebilir mi?
Araç devri yapılan durumlarda değer kaybı ödemesi yapılamaz.

2.Satış sözleşmesi bulunan pert hasarlarında, çekmeli belgeli ruhsat olmadan pert ödemesi yapılabilir mi?
Çekmeli belgeli ruhsat olmadan pert ödemesi yapılamaz.

3.Trafik poliçelerinin hasarsızlık indirimleri nelerdir?
1. yıl bitiminde %10, 2. yıl bitiminde %15, 3. yıl bitiminde %20 oranında indirim uygulanır.

4.Kasko poliçesi araç arızasını karşılar mı?
Kasko poliçeleri araç arızasını karşılamaz. Kasko ile ilgili tüm merak ettikleriniz ve daha fazla bilgi için lütfen kasko sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

5.Trafik poliçesinden kendi araç hasarımı giderebilir miyim?
Trafik poliçesi 3. şahıslara verilen hasarları karşılar, dolayısıyla kendi araç hasarınız teminat altında değildir. Poliçe kapsamına dahil olanlar hakkında daha fazla bilgi için Zorunlu Trafik Sigortası sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

6.Aracın tescil tarihi üzerinden birkaç gün geçti, gün geçtiği için zamlı prim mi ödeyeceğim?
Tescil tarihinden sonra 30 güne kadar zamlı prim alınmaz. Geçen her 30 gün için %5 zam uygulanır. Max %50 limitle sınırlıdır.

7.Yurt dışı plakalı Yeşil Kart poliçeli araç, Türkiye sınırları içerisinde karayolları üzerinde aracıma hasar verdi, nasıl bir yol izleyebilirim?
Motorlu Taşıtlar bürosuna başvuru yapılmalıdır.

8.Aracımla giderken sahipsiz bir köpeğe çarptım, trafik poliçemden veteriner masrafları karşılanır mı?
Hayır, sokak hayvanlarını kapsamaz.

9.Kasko poliçem var, yurt dışına çıkacağım, nasıl işlem yapabilirim?
Kasko poliçenize yurt dışı teminatı eklettiğiniz durumda yurt dışındaki hasarlar değerlendirilebilir. Tercümesini yaptırdığınız evraklar Genel Müdürlük'e ulaştırıldıktan sonra dosya açılarak değerlendirmeye alınır. Gerekli evraklar; tercüme edilmiş eksper raporu, fatura hasar ve onarım fotoğrafları, IBAN numarası, ehliyet ve ruhsat beyan yazısıdır. Kasko poliçesi ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için sıkça sorulan sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

10.Hasar dosyamın pert ödemesini aldım ancak şirket muhasebemde gösterebilmek adına fatura kesmem gerekiyor. Nasıl işlem yapabilirim?
Pert araçlara fatura kesmek isteyen şirket; aracın sovtaj bedeli kadar aracı alan kişiye, geriye kalan tutarı ise Allianz Sigorta'ya kesebilir. Faturanın tarafımıza ibraz edilmesine gerek yoktur. Pert araçlarda KDV ödemesi yapılmamaktadır.

11.Pert hasar dosyam mevcut, değer kaybı dosyası açtırmak istiyorum. Değer kaybı talebimi nasıl gerçekleştirebilirim?
Pert araçlarda değer kaybı ödemesi yapılmamaktadır.

12.Tarafıma Eşyam - Kişisel Güvence poliçeleri yapılmıştır. Nasıl iptalini sağlayabilirim?
Banka şubesi tarafından yapılan Eşyam ve Kişisel Güvence poliçe iptal taleplerinizi 0850 399 9999 numaralı Allianz Müşteri Hizmetleri üzerinden iletebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için Eşyam Sigortası ve Kişisel Güvence Sigortası sayfalarımızı ziyaret edebilirsiniz.

13.Trafik sigortasından yaralanma hasarları karşılanabilir mi?
Yaralanmalar ile ilgili olarak 2011 yılında çıkan 6111 sayılı torba yasasında, sigorta şirketlerinin yaralanma giderlerine ilişkin aldıkları primlerin SGK’ya devredilerek, yaralanma hasarlarının SGK’ya geçtiği bilgisi verilmiştir. Bu bağlamda, Trafik sigortasından yaralanma (geçici sakatlık) ödemeleri karşılanmamaktadır.

Allianz Hayat Ve Emeklilik

Bireysel Emeklilik

1.Birikimlerim hakkında bilgi almak istiyorum?
Birikimlerinizle ilgili olarak www.allianz.com.tr adresinden, Bireysel Online İşlemler Merkezi bölümüne gidip T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle giriş sağlayarak veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak bilgi edinebilirsiniz.

2.Fonlarım hakkında bilgi almak istiyorum?
Fonlarınızla ilgili olarak www.allianz.com.tr adresinden, Bireysel Online İşlemler Merkezi bölümüne gidip T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle  giriş sağlayarak veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak bilgi edinebilirsiniz.

3.Düzensiz ödeme hakkında bilgi almak istiyorum?
01.01.2016 tarihinden sonra vadesi gelen katkı payının ödeme tarihini takip eden 3 ay içinde yatırılmaması durumunda sözleşme düzensiz ödeme statüsüne düşüyor. Düzensiz ödeme kapsamına giren sözleşmeler için katılımcılara, düzensiz ödeme durumunun başladığı tarihi takip eden beş iş günü içerisinde bilgi verilecek. Katılımcılar isterlerse 2016 yılından itibaren ödenmemiş vadelerini de artık ödeyebilecekler. Daha ayrıntılı bilgi için lütfen BES Yeni Yönetmelik Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edin.

4.Açık vadelerim hakkında bilgi almak istiyorum?
Açık vadelerinizle ilgili olarak www.allianz.com.tr adresinden, Bireysel Online İşlemler Merkezi bölümüne gidip T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle  giriş sağlayarak veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak bilgi edinebilirsiniz.

5.Aylık 13 tl kesiliyor bu kesinti hakkında bilgi almak istiyorum. / Yönetim gider kesintisi nedir?
01.01.2016 tarihinden sonra kurulan sözleşmelerde 5 yıl boyunca yıllık asgari brüt ücretin %8.5 oranında yapılan kesintilerdir. 01.01.2016 tarihinden önce kurulan sözleşmelerde yeni mevzuata göre değerlendirilecektir.

6.Ayrılma durumunda yapılcak kesintiler hakkında bilgi almak istiyorum?
01.01.2016 tarihli yeni mevzuat gereği 5 yıldan önce çıkış sağlanması durumunda o yılki brüt asgari ücetin %8,5 oranında 5 yılı tamamlanmasına kalan süre toplu olarak katılımcının birikiminden kesilir ve fon getirileri üzerinden %15 oranında vergi kesintisi sağlanır.

7.Ayrılma evraklarımı yönlendirdim ulaştımı? Ulaştıysa ödeme ne zaman hesaba geçicek?
Evraklarınız tarafımıza mail olarak yönlendirilmesi durumunda mail adresine 6 rakamdan oluşan bildirim numarası ulaşıyor olacaktır. Bildirim numarasıyla 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizden takipte bulunabilirsiniz. Ödemeleriniz yasal süresi 20 iş günü içerisinde sağlanıyor olacaktır.

8.Aktarım durumunda yapılacak kesintiler hakkında bilgi almak istiyorum?
01.01.2016 tarihli mevzuat gereği aktarım durumunda sadece o yılın asgari brüt ücretinin %8,5'i oranında daha önceden kesintisi alınmadıysa tahsilatı sağlanır.

 

Hayat Sigortaları

1.Hayat sigortalarından kimler yararlanabilir?
18-65 yaş arasında olup, hayatta karşılaşılabilecek çeşitli risklere karşı teminat sahibi olmak isteyen herkes hayat sigortasından yararlanabilir. Teminat türüne göre, bazı ürünlerde sağlıklı olma koşulu da aranabilir.

Daha ayrıntılı bilgi ve size özel sigorta avantajlarından yararlanmak ve bilgi almak için lütfen başvuru formunu doldurun.

2.Hayat sigortalarında hangi teminatları alabilirim ?
Vefat Teminatı, Toplu Taşıtta Kaza Sonucu Vefat Teminatı, Kaza Sonucu Vefat Teminatı, Kaza Sonucu Daimi Maluliyet Teminatı, Hastalık Sonucu Daimi Maluliyet Teminatı, Kaza Sonucu Gündelik İşgörmezlik Teminatı, Kaza Sonucu Tedavi Masrafları Teminatı, Hastane Yatış Teminatı, Kritik Hastalıklar Teminatı Kanser.
Daha ayrıntılı bilgi ve size uygun teminatlar için sayfamızdaki Hayat Sigortası başvuru formunu doldurabilirsiniz. 

3.Hayat sigortam neden her yıl yenileniyor?
Sahip olabileceğiniz teminatlar seçeceğiniz ürüne ve sözleşmenize göre değişiklik gösterebilir. Sigorta ettiren/sigortalı tarafından kritik hastalıklar veye kanser teminatının poliçe kapsamında dahil edildiği durumlarda poliçeye ilk girişte yapılan risk değerlendirme sonucu olumlu ise sigortalı 10 yıl boyunca herhangi bir risk değerlendirmesine maruz kalmaksızın poliçesini yenileme hakkına sahip olur. Yenileme garantisi fiyat garantisi anlamında olmayıp, sigortacı yenileme dönemlerinde primleri  serbetçe belirleyebilir.

4.Birikimli Hayat poliçelerinde sigortalının birikiminin ödenme  süreçleri kaç gün?
Evraklarınızın eksiksiz bir şekilde şirketimize ulaştığı tatihten itibaren 7 iş günü içerisinde ödeme yapılır.

Hayat sigortanız ile ilgili daha fazla bilgi almak için Özel Birikim Sigortası sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

5.Krediye istinaden yapılan poliçelerde iptal iade süreçleri nasıl olur?
Kredinizi erken kapattığınızda kredi çekmiş olduğunuz kurum ile görüşüp kurum aracılığı ile şirketimize başvuruda bulunduğunuzda poliçe iptaliniz gerçekleşir ve 3 iş günü içerisinde iade işleminiz yapılır.

6.Hayat sigortalarında hangi kesintiler yapılmaktadır?
Gider payı, sigorta poliçelerinin düzenlenmesi, primlerin tahsil edilmesi, personel ve ilgili diğer giderler için yapılan kesintidir.

Aracı komisyonu veya üretim (istihsal) masrafı, sigorta aracılarına aracılık faaliyetleri için ödenen veya şirketlerce yapılan üretim masraflarını karşılamak için ayrılan tutardır.

İşletme masrafı, kar payı içeren ürünlerde kar payına esas teşkil eden matematik karşılık gelirlerinden belirli bir oranda yapılan kesintidir.

Erken ayrılma kesintisi, sigortadan ayrılarak (iştira) sonlandırılan sözleşmelerde matematik karşılıkların belli bir oranında uygulanan kesintidir.

Gider payı ve aracı komisyonu veya üretim masrafı tarifelerin özelliklerine göre sigorta şirketleri tarafından belirlenir. Ayrılma (iştira) süresi dolmadan feshedilen birikimli hayat sigortası sözleşmelerinde, fesih tarihine kadar ödenmiş tarife primlerinin varsa birikime kalan kısımları ile birikim primine ilişkin kâr payı karşılıklarının toplamı, söz konusu toplam tutar üzerinden sigorta şirketi tarafından belirlenmiş oranda yapılacak kesinti ve ilgili vergiler düşüldükten sonra sigorta ettirene iade edilir.

Sadece birikim priminin alındığı hayat sigortaları ile irat ödemeli hayat sigortaları için kesintiler ile ilgili bilgiler, bilgilendirme formunda ve poliçenin ilk sayfasında yer alır.

Hayat Sigortası kapsamında daha fazla bilgi için lütfen sayfamızı tıklayın.

Allianz Yaşam Ve Emeklilik 

Bireysel Emeklilik

1.İnternet sitesi üzerinden sözleşmemi nasıl görüntüleyebilirim?
İnternet sitesi üzerinden Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yapabilir, sözleşme detaylarınızı görüntüleyebilirsiniz.

2.İnternet sitesine giriş yapabilmek için şifremi nereden temin edebilirim?
Şifrenizi Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek Kayıt Ol/Şifremi Unuttum kısmından talep edebilir ya da 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak mail adresinize gönderilmesini yönünde talebinizi iletebilirsiniz.

3.Düzensiz ödeme ile ilgili bilgi almak istiyorum.
01.01.2016 tarihinden sonra vadesi gelen katkı payının ödeme tarihini takip eden 3 ay içinde yatırılmaması durumunda sözleşme düzensiz ödeme statüsüne düşüyor. Düzensiz ödeme kapsamına giren sözleşmeler için katılımcılara, düzensiz ödeme durumunun başladığı tarihi takip eden beş iş günü içerisinde bilgi verilecek. Katılımcılar isterlerse 2016 yılından itibaren ödenmemiş vadelerini de artık ödeyebilecekler.

4.Devlet katkısı hak ediş oranları ve süresi ile ilgili bilgi almak istiyorum.

Daha fazlasını görmek için kaydırın

Ayrılma Süresi Devlet katkısı Hak Ediş Oranı
3 yıldan az % 0
3<=Süre<6 yıl % 15
6<=Süre<10 yıl % 35
10 yıl ve daha fazla (56 yaşından önce) % 60
10 yıl ve daha fazla (56 yaşından sonra) % 100 

Daha fazla bilgi için Bireysel Emeklilik Sistemi Nedir sayfamızı ziyaret edin.

5.Emeklilik hakkı kazanılması durumunda başvuruyu nereye yapmalıyım?
Emeklilik hakkı kazanılması durumunda başvuru talebinizi şirketimize yazılı veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak da iletebilirsiniz. Bireysel Emeklilik ile ilgili en çok merak edilenlerle ilgili daha fazla bilgi için lütfen Bireysel Emeklilik sayfamızı ziyaret edin.

6.Bireysel emeklilik sisteminden ayrılma talebimi nereye yapmalıyım?
Ayrılma talebinizi şirketimize yazılı olarak veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak iletebilirsiniz.

7.Farklı şirkette yer alan sözleşmemi sizin şirketinize aktarmak istiyorum, başvuruyu nereye yapmalıyım?
Aktarım taleplerinizi  şirketimize yazılı olarak veya 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak iletebilirsiniz.

8.Katkı payı, fon değişikliklerini nereden yapabilirim?
İnternet sitesi üzerinden Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yaparak istediğiniz değişiklikleri yapabilir ya da 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak da iletebilirsiniz.

9.Yeni yönetmelik ile giriş aidatı ve yönetim gider kesintisinde yapılan değişiklik ile ilgili bilgi almak istiyorum.
Söz konusu kesintiler sözleşmenin sadece ilk 5 yılı süresince alınabilecektir.

Yönetim gider kesintisine ve giriş aidatına maktu tutar adı altında toplu bir sınır getirilmiştir. Bu kesintinin üst sınırı, sözleşmenin ilk 5 yılı için içinde bulunulan yıla ait aylık brüt asgari ücretin %8,5’i kadardır. Bu kesinti için her sözleşme yılının Ocak ayında geçerli aylık brüt asgari ücret dikkate alınır.

Sözleşmenin 5.yıldan önce sonlandırılması halinde 5 yıla kadar olan süreye karşılık gelen ve şirket tarafından tahsil edilmemiş kısım, emeklilik hesabındaki birikimden ertelenmiş giriş aidatı olarak indirilebilir.

10.Yeni bir bireysel emeklilik sözleşmesi açtırmak istiyorum, başvuruyu nereye yapabilirim?
İnternet sitesi üzerinden "Hemen Başvur"  adımından, Yapı Kredi şubelerinde yer alan danışmanlarımız aracılığıyla ya da 0850 399 99 99 nolu çağrı merkezimizi arayarak başvurunuzu iletebilirsiniz.

 

Hayat Sigortaları

1.YKB şubelerinden çektiğim kredimi erken kapattım hayat sigortamın iadesini nasıl alabilirim?
1 aylık cayma süreniz içerisinde kapatıysanız iptal işlemini YKB şubeniz aracılığıyla yaptırabilir; paranızı kesintisiz iade alabilirsiniz. 1 aylık süreden sonra hesap numaranızı belirttiğiniz  iptal dilekçenizi istek@allianz.com.tr mail adresine ya da 0216 556 99 79 fax numarasına iletebilirsiniz.

2.Tazminat durumunda istenen belgeler nelerdir?
Vefat durumunda istenen belgeler;

HASTALIK SONUCU VEFATLARDA İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2- Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3- Veraset İlamı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir),

4- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

5- Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri,

6- Vefat öncesi geçirilmiş olan hastalık mevcutsa hastane müşahade dosyası ve epikriz raporu’nun fotokopileri.

TRAFİK KAZASI SONUCU VEFATLARDA İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2- Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3- Veraset İlanı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir),

4- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

5- Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri,

6- Trafik Kazası Tespit Tutanağı’nın önlü-arkalı fotokopisi.

ADLİ OLAYLAR SONUCU (CİNAYET, SUDA BOĞULMA V.S.) İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2- Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3- Veraset İlamı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir)

4- Geçirmiş olduğu Adli Olay ile ilgili olarak;

    a. Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı,

    b. Cumhuriyet Savcılığı Otopsi Sonuç Raporu, c. Cumhuriyet Savcılığı Takipsizlik Kararı veya İddianame,

    c. Cumhuriyet Savcılığı Takipsizlik Kararı veya İddianame,

5- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

6- Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri.

Yukarıda belirtilen belgeler, birikimli ve birikimsiz ürünlerimiz için geçerli olup,eğer ürün kredi hayat, Kredi Ödeme Güvencesi ise, kredinin kullandırıldığı ilgili YKB şubesinden Kredi Sözleşmesinin fotokopisi, Poliçe sertifikası ve Katılım Beyan Formunun fotokopileri istenir.

Eğer Kurumsal Hayat Poliçesi ise, teminatlar genelde şartsız kabul limitlerinde olduğundan önceye dayalı hastalık araştırılmadığı için tedavi raporları istenmesi şart olmayabilmektedir. (Gruba yeni girenler ve Sağlık Bildirim Formu olanlar hariç)


MALULİYET DURUMUNDA İSTENEN BELGELER

1) Sağlık Kurulu Raporu (Bünyesinde Sağlık Kurulu oluşturan (Devlet Hast., Üniversite Hast.v.s.) hastane tarafından verilmiş kesin maluliyet yüzdesi “oranı” belirtilen rapor’un orijinali veya noter tastikli sureti),

2) Maluliyet hastalık sonucu ise, maluliyete neden olan hastalıkla ilgili olarak tedavi gördüğü hastaneden alınacak olan, Hastane Müşahade Dosyası, tetkik sonuçlarının fotokopisi ve Epikriz Raporu’nun orijinali,

3) Sigortalı tarafından muhtardan alınacak ikametgah belgesi veya adres bilgisini gösteren bir faturanın fotokopisi,(son 3 aya ait)

4) Sigortalının güncel cep telefonu ve e-posta adresi,

5) Sigortalının önlü-arkalı T.C. Nüfus Cüzdanı fotokopisi,

6) Poliçe ve başvuru formu) (mevcutsa),

7) Maluliyeti kaza sonucu ise Trafik kazası veya işkazası tutanağı istenir. Olay savcılığa intikal ettiyse Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı da talep edilebilir.

YAŞAM RİSKLERİ / KRİTİK HASTALIK DURUMUNDA İSTENEN BELGELER

1) Kritik Hastalık, Yaşam Riskleri durumunda, hastalığa neden olan olayla ilgili olarak tedavi gördüğü hastaneden alınacak olan Hastane Müşahade Dosyası, tetkik sonuçlarının fotokopisi ve Epikriz Raporu’nun orijinali,

2) Sigortalı tarafından muhtardan alınacak ikametgah belgesi veya adres bilgisini gösteren bir faturanın fotokopisi (son 3 aya ait),

3) Sigortalının güncel cep telefonu ve e-posta adresi,

4) Sigortalının önlü-arkalı T.C. Nüfus Cüzdanı fotokopisi, Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

5) Maluliyeti kaza sonucu ise Trafik kazası veya işkazası tutanağı istenir. Olay savcılığa intikal ettiyse Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı da talep edilebilir.


3.Vergi avantajından nasıl faydalanabilirim?
Vergi Avantajı 6327 sayılı Kanunun 5 inci maddesiyle Gelir Vergisi Kanununun 63 üncü maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendinde yapılan değişiklik uyarınca, 11/2013 tarihinden itibaren, vergiye tabi ücret matrahının tespitinde, bireysel emeklilik dışında kalan şahıs sigortaları için ödenen primlerin elde edilen ücretin % 15'ine kadar olan kısmı ücret matrahının tespitinde indirilebilecektir. Vergiye tabi ücret matrahının tespitinde dikkate alınacak sigorta primleri; sigortanın Türkiye'de kâin ve merkezi Türkiye'de bulunan bir emeklilik veya sigorta şirketi nezdinde akdedilmiş olması şartıyla; - Ücretlinin şahsına, eşine ve küçük çocuklarına ait birikimli hayat sigortası poliçeleri için hizmet erbabı tarafından ödenen primlerin %50'si ile - Ölüm, kaza, sağlık, hastalık, sakatlık, işsizlik, analık, doğum ve tahsil gibi şahıs sigorta poliçeleri için hizmet erbabı tarafından ödenen primlerden oluşmaktadır.

Ücretliler için vergi avantajı: Ücretli olarak çalışan mükellefin ödeyeceği Hayat Sigortası primi, ilgili ayda elde edilen brüt ücretin %15’ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını aşmamak kaydıyla gelir vergisi matrahından indirilebilmektedir.

Beyana tabi gelir vergisi mükellefleri için vergi avantajı:Yıllık gelir vergisi beyannamesi veren mükellefin ödeyeceği Hayat Sigortası primleri, (primin gelirin elde edildiği yılda ödenmiş olması ve ücret geliri elde edenlerin üctretlerinin safi tutarının hesaplanması sırasında ayrıca indirilmemiş bulunması kaydıyla), beyan edilen yıllık gelirin %15'ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını aşmayacak şekilde indirilebilecektir.

Vergi indiriminden yararlanmak için: Bordro ile ücret alıyorsanız, poliçe makbuzunuz ve daha sonraki ödemelerinizin alındı belgelerinin bir kopyasını, çalıştığınız işyerinin muhasebe servisine ilgili ayda vermeniz, beyannameye tabi iseniz, poliçe makbuzunuzun ve daha sonraki ödemelerinizin tutarını Gelir Vergisi Beyannamesi'nde belirtmeniz yeterlidir.


4.İşsizlik tazminat talebinde gerekli belgeler nelerdir?

  • Sigortalı tarafından durumu ve talebi anlatan imzalı başvuru dilekçesi
  • İşten ayrılma bildirgesi-İşten çıkarılma nedenini gösteren belge( İşveren Belgesi) imzalı ve kaşeli
  • İş veren imza sirküleri -Banka Hesap Bilgileri Iban Numarası
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • İşkura kayıtlı olduğunu gösteren belge  
  • SGK Hizmet Dökümü(güncel tarihli)
  • Son 6 aylık kredi kartı ekstresi (kredi kartı sigorta ürünü için)
  • Değerlendirmeye göre ek belge 

5.Bireysel işlemler şifremi nasıl temin edebilirim?
İnternet sitesi üzerindeki Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek Kayıt Ol/Şifremi Unuttum bölümünden şifrenizi temin edebilirsiniz.