Sık yaşanan doğal afetlerden biri olan sel su baskını birçok maddi zarara sebebiyet veriyor. Sele maruz kalan araçlar sürüklenerek veya bulundukları yerde ciddi hasarlara uğruyor. Bu noktada “Sel hasarını kim karşılar?” sorusunun cevabı merak ediliyor. Sel nedeniyle araçlarda oluşan maddi hasarın nasıl karşılanacağı konusunda araç kasko sigortası kapsamı önem taşıyor.

Sel hasarı durumunda sigorta teminatından faydalanmak için öncelikle araçta oluşabilecek zararların en aza indirilmesi adına bazı önlemlerin alınması gerekiyor. Sel durumunda elektrik tesisatının zarar görmesini önlemek amacıyla öncelikle kontağın kapatılması zararı azaltmaya yardımcı olacaktır. 

Sel nedeniyle su seviyesinin yükselmesi halinde en büyük risk motora su girmesi. Su seviyesinin yalnızca 20 cm kadar yükselmesi aracın alt kısmına su girmesi riskini oluşturuyor. Araç su altında kaldığı zaman kesinlikle motorun çalıştırılmaması ve marşa basılmaması gerekiyor. Aksi halde marşa basılmasıyla birlikte yağmur suyu motora doluyor. Sonuç olarak motor büyük hasar görerek kullanılamaz duruma geliyor.

Sular çekilip düşük seviyeye gelene kadar şartlar izin veriyor ise aracın olduğu yerde bekletilmesi bir çözüm olabilir. Sular çekildiğinde ise yine marşa basıp arabayı çalıştırmak doğru değil. Aracın bulunduğu yerden başka bir yere götürülmesi için çekici çağırılması gerekiyor. Poliçenin kapsamına göre sigorta şirketi çekici hizmeti de verebiliyor.

Yukarıda sayılanlar  Kasko Hasarı Olunca Yapılması Gerekenler arasında yer aldığından, bu noktalara dikkat edilmesi halinde araç teminat kapsamında kabul ediliyor.

Sel nedeniyle hasar gören aracın ilk kontrolünün servis tarafından yapılması önemli. Servise götürüldüğünde sel hasarlı araç yeniden çalıştırılmadan önce akü bağlantıları ve buji sökülmeli. Ayrıca hava filtresinin yenilenmesi, yağ ve yağ filtresinin değiştirilmesi gerekiyor. Elektrikli aksamda kısa devre oluşabileceğinden aracın iyice kuruması için birkaç gün bekletilmesi önem taşıyor. Sonrasında akü tekrar bağlanabiliyor.

Yakıt deposuna su girmesi de ayrı bir risk olarak karşımıza çıkıyor. Kapalı olmasına rağmen bu tür durumlarda yakıt deposuna su sızma riski oluyor. Böyle bir durumda motor çalıştırılamayabiliyor. Motor çalışsa dahi verimi düşük oluyor. Bu nedenle yakıt deposuna su girmesi halinde içindeki yakıtın boşaltılıp yenilenmesi gerekiyor.

Sel sularının meydana getirdiği bir başka risk de tortular nedeniyle fren sisteminin hasar görmesi. Araç servise götürüldüğü zaman mutlaka fren sisteminin ve fren sıvısının kontrol edilmesi gerekiyor. Aksi halde araç trafikte büyük bir risk oluşturabiliyor.

araç sigortası
Hasar kaydı bir aracın daha önce karıştığı kazalara, üzerinde yapılan tamir işlemlerine ve değişen parçalarına ait bilgileri içeriyor. Sel su baskını hasar kaydı da bir aracın geçmişte sel nedeniyle gördüğü hasarlara ilişkin bilgilere yer veriyor. Özellikle 2. el araç satışlarında büyük önem taşıyan bu kayıtlara Sigorta Bilgi ve Gözlem Merkezi üzerinden ulaşılabiliyor.
Sel hasarı durumunda sigortanın zararı karşılayıp karşılamadığı merak ediliyor. Bu noktada öncelikle Araç Sigortaları üzerinde durmak gerekiyor. Araç sigortaları temel olarak zorunlu trafik sigortası ve kasko sigortası olmak üzere ikiye ayrılıyor. İki sigorta türü halk arasında birbiriyle sıklıkla karıştırılıyor.

Zorunlu trafik sigortası, yaptırılması devlet tarafından zorunlu tutulan bir sigorta türü olup aracın kazaya karışması halinde 3. Kişilere verilen zararı teminat altına almayı amaçlıyor. Araç trafikte kazaya karıştığında karşı tarafta ortaya çıkan maddi ve bedeni hasarları zorunlu trafik sigortası tarafından karşılanıyor. Belirtmek gerekir ki zorunlu trafik sigortası olmayan araçların trafiğe çıkmaları yasak.

Kasko sigortası ise zorunlu trafik sigortasından farklı olarak isteğe bağlı olarak yaptırılan sigorta türleri arasında yer alıyor. Ayrıca kaza durumunda karşı tarafta oluşan hasarlara ilave olarak aracın kendisinde meydana gelen hasarları teminat altına almayı amaçlıyor. Bu özelliğinden dolayı kasko sigortası yaptırmak mecburi değil.

Görüldüğü üzere kasko sigortası ile zorunlu trafik sigortası arasındaki en önemli fark, zorunlu trafik sigortası aracın 3. kişilere verdiği hasarları karşılarken kasko sigortasının aracın kendisinde oluşan hasarları da karşılıyor olması. Dolayısıyla sel nedeniyle hasar gören bir aracın zorunlu trafik sigortası kapsamında kabul edilmesi söz konusu değil. Sel hasarlı araç kasko sigortası poliçesindeki şartlara göre teminat altında olabiliyor.

araç sigortası

Sigorta sisteminde sigorta şirketi belirli bir malvarlığını çeşitli risklere karşı güvence altına alıyor. Sigorta ettiren ise riskin devri karşılığında sigorta şirketine prim ödemeleri yapıyor. Sigorta kapsamında teminat altına alınan riskler ve ödenmesi gereken primler gibi koşulların tamamına poliçe adı verilen sigorta sözleşmesinde yer veriliyor. Kasko sigortası devlet tarafından zorunlu tutulmadığı için poliçe koşulları sigorta şirketi ve sigorta ettiren arasında müzakere edilerek belirlenebiliyor.

Sel hasar kaydı olan bir araca kasko sigortası yaptırılması elbette ki mümkün. Bununla birlikte hasar geçmişi olan araçların ilerleyen zamanlarda arıza çıkarma riski fazla olabileceğinden dolayı bu tür durumlarda sigorta şirketleri prim ödemeleri çeşitlilik gösterebiliyor. Ayrıca poliçe kapsamında bulunan teminatların daha dar tutulması da söz konusu olabiliyor.

Aracını sel su baskını gibi doğal afetlere karşı güvence altına almak için sen de Allianz avantajlarından faydalanabilirsin

sel
Trafik kazasına karışarak hasar gören ve kullanılamaz hale gelen araçlar “pert” olarak tanımlanıyor. Sel hasarlı bir aracın pert olup olmaması ise somut olaya göre değişiyor. Sel baskını nedeniyle aracın elektronik aksamına su temas etmiş olursa araç kullanılamaz hale gelebiliyor.. Öte yandan araç sele maruz kalmış olmakla birlikte elektronik aksamına herhangi bir su teması olmaması ihtimali de söz konusu. Böyle bir durumda araç sel nedeniyle başka hasarlar gördüğü için üzerinde sel su baskını hasar kaydı oluşturuluyor. Bununla birlikte aracın elektronik aksamında herhangi bir sorun olmadığı için pert kapsamında olmuyor. Olay ve araç özelinde Sigorta Şirketi çalıştığı servis ve eksperler tarafından yapılan değerlendirmeye göre aracın onarımı da mümkün olmaktadır.