Allianz Yaşam ve Emeklilik Planları arasında yer alan Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı, bireysel emekliliğinizi size en uygun katkı payını ödeyerek başlatabileceğiniz ve devlet katkısı gibi birçok avantajdan faydalanabileceğiniz bir Bireysel Emeklilik planıdır.

Kişiye Özel Emeklilik Planı online olarak anında satın almak için aşağıdaki form üzerinden devam edebilir, bilgi almak için sizi arayalım seçeneğini kullanabilirsiniz.

*Form üzerinden yalnızca yeni sözleşme başvuru talepleri değerlendirilmektedir. Mevcut sözleşmenize ait işlemler bu form üzerinden yapılamamaktadır.

Kişiye Özel Emeklilik planı uygulamasına dahil olduğunuzda pek çok avantajdan yararlanma fırsatına sahip olursunuz. Yararlanabileceğiniz bu avantajlar aşağıdaki gibidir.

Detaylı bilgi için ilgili avantajların üzerine tıklayabilirsiniz.

Allianz Bireysel Emeklilik Sözleşmesi bulunan tüm katılımcılar, Allianz'ın anlaşmalı olduğu sağlık kurumlarında indirimli fiyatlardan faydalanabilir. Burada dikkat edilecek husus, söz konusu sözleşmenin yürürlükte olması ve ilk katkı payı ödemesinin alınmış olmasıdır. 

Allianz Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı'nda uygulanan minimum katkı payı 600 TL tutarındadır.

Kişiye Özel Emeklilik Planı katkı payları aylık, 3 aylık, 6 aylık ya da yıllık dönemlerden biri belirlenerek ödenebilir. Otomatik ödeme talimatı, banka hesabı ve kredi kartı gibi ödeme yöntemlerinden birini tercih ederek ödemelerinizi kolayca yapabilirsiniz.

Allianz Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı'na dahil olduğunuzda giriş aidatı ve birikim üzerinden yönetim gider kesintisi gibi birtakım kesintiler ile karşılaşabilirsiniz. Peki, bunlar ne anlama gelir?

Giriş Aidatı ve Yönetim Gider Kesintisi

Giriş aidatı, teklif formunun imzalanması ile geçerli olur ve aylık brüt asgari ücret tutarı baz alınarak tanımlanır. Buna göre:

  • Sözleşmenin yürürlük tarihi itibarıyla 3 yıl içerisinde aylık brüt asgari ücretin %75'i,
  • Sözleşmenin yürürlük tarihi itibarıyla 3 yılı dolduran sözleşmelerden ise 5 yıldan önce ayrılanlar için aylık brüt ücretin %50'si tutarında kesinti uygulanır.

Giriş aidatının tanımlandığı sözleşmelerde, söz konusu aidatın tümü başka şirkete aktarım veya sistemden ayrılma tarihine kadar ertelenir. Giriş aidatı tanımlanmayan sözleşmelerden ya da sözleşmenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 5 yılı dolduran sözleşmelerden giriş aidatı kesilmez.

Birikim Üzerinden Yönetim Gider Kesintisi

Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı'nda giriş aidatı ve yönetim gider kesintisi toplamı, hesapta yer alan birikim üzerinden giriş aidatı ve yönetim gider kesintisi toplamı yıllık üst sınırının on ikide biri tutarında yönetim gider kesintisi uygulanır. Sözleşmenin ilk 5 yılı içerisinde uygulanabilen bu kesinti her takvim ayının 15. gününde gerçekleştirilir. Takvim ayının 15. gününün resmi tatile denk gelmesi halinde takip eden ilk iş günü dikkate alınır.

Giriş Aidatı ve Yönetim Gider kesintisi toplamı yıllık üst sınırı belirlenirken sözleşmenin yapıldığı tarih baz alınarak her sözleşme yılının başlangıç tarihine denk gelen takvim yılında geçerli olan aylık brüt asgari ücret tutarının %8,5'i alınır.

Allianz Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı'nda giriş aidatı ve birikim üzerinden yönetim gider kesintisi dışında;

  • Katkı payı üzerinden yönetim gider kesintisi,
  • Ek yönetim gider kesintisi uygulanmaz.

Fon Toplam Gider Kesintisi İadesi Nedir? Nasıl Belirlenir?

Allianz Kişiye Özel Bireysel Emeklilik Planı'nda sözleşmenin 6. yılından itibaren fon toplam gider kesintisi belirlenen oranlarda katılımcıya veya katılımcının emeklilik hesabına iade edilir. 01.01.2021 tarihi itibarıyla başlayan planlanan uygulamanın sözleşme yılı ile iade oranları aşağıdaki gibidir:

  • Sözleşmenin 6. yılından itibaren %2,5,
  • 7 ile 14 yıl arası sözleşmelerde, her yıl %2,5 puan artacak şekilde,
  • 15 yıl ve sonrası için ise %25 iade oranı uygulanır.

Mevcut sözleşmeler için:

 İade oranı belirlenirken, sistemde 01.01.2013 tarihinden önce yer alan sözleşmeler için 01.01.2013 tarihi kabul edilir.

Bireysel emeklilik sözleşmesinin 6. yılından itibaren geçerli olan devlet katkısı kontrol oranları, sözleşmenin yürürlük tarihinde başlar ve sonlanma tarihine kadar yapılan kesintilerin toplam tutarı üzerinde etkili olur. Kontrolün sağlanması ise 01.01.2021 tarihinden itibaren gerçekleşir.

Her bir sözleşme bazında, ilgili sözleşmenin yürürlük tarihinden, sözleşme sonlanma tarihine kadar şirketçe yapılacak kesintilerin toplam tutarı, sonlanma tarihinde sözleşme kapsamında varsa Devlet Katkısı hesabında bulunan tutar üzerinden aşağıdaki tabloda yer alan oranlar kullanılarak hesaplanacak tutarı geçemez.

Devlet katkısı kontrol oranları üst sınırı, sözleşme yılına göre aşağıdaki gibi değişiklik gösterir:

  • Sözleşmenin 6. yılı %60,
  • Sözleşmenin 7. yılı %70,
  • Sözleşmenin 8. yılı %80,
  • Sözleşmenin 9. yılı %90,
  • Sözleşmenin 10. yılı ve sonrası ise %100 olacak şekilde devlet katkısı kontrol oranı uygulanır.

2 tip sözleşmede devlet katkısı kontrolü uygulanmaz. Bunlar;

  • Toplam birikim tutarı kontrol tarihiyle birlikte yıllık brüt asgari ücretin 10 katını aşan sözleşmeler,
  • Sistemden çıkış anında düzensiz ödeme statüsünde olan sözleşmelerdir.
Düzensiz Ödeme Nedir?

01.01.2016 tarihinden sonra katkı payları,ödeme tarihinden sonraki 3 ay içinde yatırılmamışsa düzensiz ödeme olarak kabul edilebilir. Düzensiz ödeme kapsamındaki sözleşmelere, bu durumun başladığı tarihten itibaren 5 gün içinde bilgi verilir.

Düzensiz ödeme kapsamındaki sözleşmenin ödenmeyen katkı paylarının daha sonra ödenmesi halinde, bu sözleşme için düzenli ödeme yapılmaya başlandığı kabul edilir.

Değerlendirmek istediğiniz birikimleriniz için emeklilik fonları ile ilgili ayrıntılı bilgiye, Bireysel Emeklilik Yatırım Fonları üzerinden ulaşabilirsiniz.

UZMAN FON YÖNETİMİ

  • Uzman portföy yöneticileri tarafından hazırlanan geniş fon portföyümüzde beklenti ve ihtiyaçlarınıza göre birçok farklı yatırım aracı arasından seçim yapabilir, pratik bir çözüm isterseniz hazır fon paketlerini tercih edebilirsiniz.
  • Birikiminize yön verirken size özel destek için danışmanlarımızla görüşebilirsiniz.

HAYATINIZI KOLAYLAŞTIRAN AYRICALIKLAR

  • Anlaşmalı sağlık kurumlarında indirimli hizmet alabilirsiniz.
  • Tıbbi danışma hattında 7/24 sağlık uzmanlarına danışabilir, acil durumlarda ücretsiz özel ambulans talep edebilir, doğum sonrasında 1 gün, ameliyat sonrasında ise 2 gün  süreyle ücretsiz evde bakım hizmetinden faydalanabilirsiniz.
  • Emekliliğiniz yaklaştığında; sağlıktan alışverişe, seyahatten kültürel etkinliklere hayatınıza renk katacak birçok fırsatla dolu Allianz Emeklilik Dünyası’na katılabilirsiniz.
  • Kaza veya hastalık nedeniyle belirtilen özel şartlar çerçevesinde çalışmaya 6 aydan fazla ara vermek durumunda kalırsanız Allianz sizin adınıza katkı paylarınızı 5 yıla kadar yatırmaya devam ederek katkı paylarınızı güvence altına alır.

BİRİKİMİNİZ İÇİN DİJİTAL ÇÖZÜMLER

  • Allianz’ım mobil uygulaması ile ödeme ve fon işlemlerinizi istediğiniz zaman kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
  • En yüksek devlet katkısına hak kazanabilmeniz için kişiye özel hesaplama hizmetinden faydalanabilirsiniz.
Yukarıda yer alan tüm bilgiler, kullanıcıya bilgi vermek amacıyla yayınlanmış olup, poliçede yer alan teminat kapsamına ilişkin detaylı bilgi için poliçenize ait genel ve özel şartlara bakınız.