Dijitalleşmenin sağladığı hız ve kolaylık hayatın her alanında kendini hissettiriyor. Hem gündelik hayattaki işlemlerde hem de çok sayıdaki iş kolunda dijitalleşmenin devamlı olarak arttığı görülüyor. Sigortacılık alanı da dijital teknolojilerden fayda sağlayan sektörler arasında yer alıyor. Sigorta sektöründeki aktörlerin faaliyetlerini kolaylaştırmayı amaçlayan Insurtech bu konuda baş rolü oynuyor. Peki Insurtech nedir?

Sigortacılığın da içerisinde yer aldığı finans sektöründe sunulan hizmetler için hedeflenen teknolojik alt yapıyı hazırlama çalışmaları Finansal Teknolojiler (FinTech) olarak adlandırılıyor. Endüstri 4.0 devrimiyle hayata geçirilen Insurtech de bunun bir parçasını oluşturuyor.

Insurtech amacı sigorta alanında kullanılabilecek dijital uygulamalar yaratmak ve böylece bir yandan sigorta sektöründe yer alan tüm aktörlerin işlemlerini kolaylaştırırken diğer yandan risklerini en aza indirmek olarak ifade ediliyor. Sigorta şirketlerinin yanı sıra broker’lar, acenteler ve bankalar da sigortacılık hizmeti veren kuruluşlar olarak karşımıza çıkıyor. Insurtech kullanım amacı hem bu kuruluşların hem de sigortacılık hizmeti almak isteyen müşterilerin dijital dünyanın avantajlarından faydalanması olarak tanımlanabiliyor.

Hem dünyada hem de Türkiye’de dijital çözümlere yapılan yatırımlar sürekli olarak artıyor. Sigorta sektöründe Insurtech bu konuda başı çekiyor. Verilere göre 2013 yılında Insurtech’e dünya çapında 276 milyon dolar yatırım yapılmışken 2015 yılında bu miktarın 2,721 milyar dolara çıktığı görülüyor. 2021 yılının ilk 3 ayında Insurtech için yapılan yatırımların bedeli ise 10 milyar dolardan fazla. Global Insurtech Raporu uyarınca küresel pazarın 2028 yılında 60,98 milyar dolara kadar yükseleceği öngörülüyor.1

Günümüzde dünya çapındaki Insurtech pazar payının %44’ü sahip olduğu 1.370 Insurtech şirketiyle Amerika Birleşik Devletleri’nin elinde bulunuyor. İngiltere 313 şirketle onu takip ederken Türkiye’de 93 Insurtech şirketi faaliyet gösteriyor.2

ayarlar

Insurtech teknolojisi temelde sigorta şirketlerine maliyetlerini düşürürken müşteri memnuniyetini ve buna bağlı olarak karlılığı artırma imkanı yaratıyor. Insurtech sayesinde sigorta dünyasında yaşanan kolaylıklar şu şekilde sıralanabilir:

  • Sigortacılık alanında faaliyet gösteren firmaların müşteri davranışlarını takip edebilmesi.
  • İşlemlerin daha düşük maliyetle daha hızlı şekilde gerçekleştirilebilmesi.
  • Sigortacılık hizmeti veren kişilerin diledikleri anda, diledikleri yerde ve herhangi bir cihazla müşteri verilerine ulaşabilmesi. Bu hareketlilik ve esneklik sayesinde müşteri ziyaretlerinin daha kolay yapılabilmesi.
  • Müşteri odaklı kişiye özel çözümler sunma imkanı.
  • Yeni pazarlara ve dolayısıyla yeni müşterilere ulaşılabilmesi.
  • Yapay zeka teknolojisi sayesinde insan eliyle yapılan hesaplamalarda yaşanması muhtemel hataların önüne geçilmesi.
  • Dolandırıcılığa karşı koruma önlemleri olması.
  • Sigortacılık hizmeti alan kişilerin risklerinin en aza indirilmesi.

Blockchain bir veritabanı olup yapılan tüm işlemlere ait bilgiler ağdaki katılımcılar tarafından kayıt altında tutulup paylaşılabiliyor. Dijital bir hesap defteri olarak tanımlanabilen Blockchain kullanıcıların ve aracıların ortak bir platformda işlemlerini kendi başlarına güvenli şekilde gerçekleştirebilmelerini sağlıyor.

Sigorta hizmeti veren kurumlar açısından ise Blockchain filtreleme özelliği ile ön plana çıkıyor. Müşteri taleplerini otomatik olarak filtreleyerek akıllı sözleşmeler yaratıyor. Böylece işlem maliyetleri azaltılıyor hem de kısa sürede daha çok sayıda poliçe oluşturulabiliyor.

Insurtech’in dijital çözümlerinin sigortacılık alanında verimliliği artırması, sigorta şirketlerinin Blockchain’e olan ilgisini de artırıyor.

blockchain

Insurtech kullanan firmalardan bazıları şu şekildedir:

  • Zesty: Sigorta şirketlerinin maliyetlerini ve risklerini doğru hesaplamalarını sağlıyor.
  • WeFox: Müşterilerin her türlü bilgiye ve belgeye tek bir noktadan ulaşmasını sağlıyor.
  • Insureon: Küçük işletmelerin yaptırmak istedikleri sigorta poliçelerini karşılaştırarak kendileri için en uygun olan poliçeyi seçmelerine imkan veriyor.
  • Wakam: Müşterilere kişiye özel sigorta hizmeti sunulmasını amaçlıyor.
  • Spot: Poliçe kapsamındaki yaralanmalarda sigortalı X-Ray teknolojisi kullanılıyor.
  • Ladder: Hayat sigortası poliçelerinin hazırlanması ve yenilenmesi gibi işlemlerin tamamen mobil uygulamalar aracılığıyla yapılmasını sağlıyor.

Görüldüğü üzere Insurtech teknolojisi yeni bir hizmet anlayışına işaret ederek sigortacılık sektörünün merkezinde yer alıyor. Sen de detayları inceleyerek Insurtech teknolojisi hakkında daha fazla bilgi edinebilirsin.

1- https://home.kpmg/tr/tr/home/gorusler/2022/02/gelecek-icin-insuretech-yatirimi-kacinilmaz.html

2- https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/sigorta/kuresel-insurtech-pazar-buyuklugu-2028-yilina-kadar-60-milyar-dolari-asacak/674805#