Konfeksiyon, tekstil sektörünün bir çok kolundan birini oluşturmaktadır. Emek yoğun ve işçilik maliyetlerinin düşük olması nedeniyle ülkemiz şartlarına uygun bir sektördür, dolayısıyla tekstil sektörü içinde en çok dikkat çeken kollardan biridir. Diğer taraftan ihracat olanaklarının yüksek olması, katma değerin yüksek olması, hammaddenin kolay ve hızlı şekilde temin edilebiliyor olması da önemli etkenlerdir.
Konfeksiyonun ülkemizdeki gelişimi, markalaşma stratejilerinin oluşturulması ve yeni markaların yaratılması sürecine paralel olarak ilerlemiştir. Bu süreçte bilinirliği artan markalar, üretim yoğunluğunu arttırmış, bu da konfeksiyon sektörünün gelişimine katkıda bulunmuştur.
Görüldüğü üzere, önemli sektörler arasında kendine yer bulan konfeksiyonun pek çok riski de barındırdığı unutulmamalıdır. Bunlardan en önemlisi yangın riskidir. Olası bir yangın sonucunda zarar görecek olan bir işletme, kar kaybının yanısıra prestij kaybıyla da karşı karşıya kalacaktır. Bu durum şirket güvenilirliğini azaltacak ve ciddi bir pazar kaybına neden olacaktır. Dolayısıyla yangın ciddiye alınması gereken bir risktir. Konfeksiyon sektöründeki yangın riski, tekstil sektöründeki diğer faaliyet kollarına oranla daha az görülse de kesinlikle ciddi bir anlayışla yaklaşılması gerekmektedir.