Moodys Allianz Sigorta'nın Güçlü Finansal Yapısını Teyit Etti

27 Ağustos 2015

Allianz Sigorta, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s’in yaptığı değerlendirme sonucunda uluslararası ölçümlemede Baa1, ulusal ölçümlemede Aa2 notunun sahibi oldu. Türkiye’deki finansal bir kuruluşun aldığı en yüksek not olma özelliğini taşıyan derecelendirme, şirketin gücünü ve güvenilirliğini bir kez daha teyit etti.

Allianz Sigorta’nın son yıllardaki kârlılığının sektörün üzerinde olduğunu söyleyen Moody’s, şirketin notunun Türkiye’nin ülke notunun (Baa3) da üzerinde olmasının, özellikle ana ortağı Allianz SE’den aldığı güçle desteklenen sağlam finansal yapısından kaynaklandığını iletti. Şirketin Türkiye sigorta pazarındaki öncü rolü ile dengeli ürün portfoyüne sahip olmasının finansal yapısını destekleyen diğer ana unsurlar olduğuna işaret eden Moody’s, şirketin bu yapısı ile kârlı büyümesini sürdüreceğini öngördüğünü ifade etti.

“Allianz Türkiye’nin başarısının temelinde lider konumu, büyüme potansiyeli ve dengeli portföyü yatıyor”

Allianz Türkiye CFO’su Aylin Somersan Coqui, Moody’s’in, finansal ve ekonomik durumdaki belirsizliklerden dolayı negatif olarak öngördüğü Türkiye derecesinin, Allianz Sigorta’ya da yansıdığını söylüyor. Aylin Somersan Coqui, Allianz Sigorta’nın güçlü bir finansal kuruluş olarak konumlanmasını sağlayan en önemli etkenlerin, Allianz Sigorta’nın sektördeki öncü konumu, büyüme potansiyeli ve dengeli portföyü olduğunu belirtti ve Allianz Sigorta’nın, uluslararası kredi notu AA3 olan ana ortağı Allianz SE’nin, Türkiye’ye verdiği stratejik öneme dayalı desteğin de altını çiziyor.

“Allianz Türkiye şirketleri, sermaye yeterlilik oranı yönünden sektörde en iyi şirketler arasında”

Allianz Türkiye bünyesindeki Allianz Sigorta, Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerinin sermaye yeterlilik oranlarının sektörün en iyileri arasında olduğuna da dikkat çeken Aylin Somersan Coqui, “Allianz Sigorta’nın Haziran 2015 sonu itibariyle sermaye yeterlilik oranı %132,5, Allianz Hayat ve Emeklilik’inki %266, Allianz Yaşam ve Emeklilik’inki ise %303. Bu göstergeler Allianz Türkiye’nin gücünün ve güvenilirliğinin kanıtı.” diyor.

“Sürdürülebilir kârlılığa odaklandık”

Allianz Türkiye olarak sürdürülebilir kârlılığa odaklandıklarını belirten Aylin Somersan Coqui, Allianz Sigorta’nın, Moody’s tarafından da teyit edilen sağlam finansal yapısını şöyle değerlendiriyor: “Sürdürebilir kârlılığa odaklanmamızın nedeni kârlılığın bir şirkete, doğru yerlere yatırım yapabilme gücü vermesi, dolayısıyla büyüme kapinaysitesini desteklemesi. Yani sürdürülebilir olmayı çok önemsiyoruz. Çünkü bu sayede birlikte çalışanlar, müşteriler, dağıtım kanalları, hissedarlar ve tüm topluma, tüm paydaşlarımıza daha iyi hizmet verme imkânı buluyoruz. Allianz olarak temel prensibimiz her riski doğru ve adil bir şekilde fiyatlandırmak. Kısa süreli fiyat hareketlerinden ziyade, uzun süreli ve sürdürülebilir fiyatlandırma politikası her zaman önceliğimiz. Sektörde kârlılığı artırmak için fiyatlarla değil, inovasyon, ürün ve hizmet kalitesinde rekabetin öne çıkması gerektiğini vurguluyoruz. 2015’te ve daha sonraki yıllarda da bu doğrultuda hareket edeceğiz.”

2015’te de liderlik sürüyor

Bünyesinde, Allianz Sigorta, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketlerini bulunduran şirketler grubu Allianz Türkiye, 2014 yılında hayat dışı branşlarda toplam 3,2 milyar TL prim ve %14,2 pazar payı, özellikle sağlık alanında üretilen 1 milyar TL’nin üzerindeki prim ve %36,5 pazar payı ile açık ara liderlik elde etmişti. Allianz Türkiye, Haziran sonu itibariyle 2015’te de hayat dışı branşlarda toplam 1,8 milyar TL prim ve %13,8 oranında pazar payı, sağlık alanında da ilk 619 milyon TL prim ve %32,6 pazar payı ile sektör liderliğini devam ettiriyor.

Bireysel emeklilikte konsolide verilere göre Haziran sonu itibariyle 7,6 milyar TL fon büyüklüğü ve %18 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, hayat sigortalarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla %36 gibi yüksek bir büyüme oranı yakalayarak 274 milyon TL prim ve %14,6 pazar payı elde etti.

Allianz hakkında

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance "Global 500" araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 148.000 çalışanıyla 85 milyon müşterisine hizmet vermektedir. 2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü ve 4000 acentesiyle 81 ilde 5 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında Allianz Sigorta, Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırmaktadır. 2014 yılında hayat dışı branşlarda toplam 3,2 milyar TL prim üreterek %14,2 oranında pazar payı elde eden Allianz Türkiye, sektör liderliğini sürdürmektedir. Aynı yıl itibariyle, sağlık alanında 1 milyar TL prim üretimi ve %36,5 pazar payı ile sektörde birinci sırada yer alan Allianz Türkiye, hayat sigortalarında 440 milyon TL prim üretimi ve %13,4 konsolide pazar payı ile ikinci, bireysel emeklilikte 700 bin katılımcı sayısı, 7 milyar TL fon büyüklüğü ve %18,4 konsolide pazar payıyla üçüncü sırada yer almaktadır.