Allianz Türkiye’ye dijitalizasyon alanında iki büyük ödül
Allianz Türkiye, sigorta sektörünün en dijital kurumu oldu ve bu alanda iki önemli ödül aldı. Allianz Türkiye, Accenture Dijitalleşme Endeksi’ne göre dijitalleşmede sektörün lideri olurken, Allianz Türkiye’nin Bilgi Teknolojileri Direktörü Kaan Günay da CIO Dergisi tarafından düzenlenen CIO Ödülleri 2015’te ödül kazanan yöneticiler arasında yer aldı.
Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin açıklanan bulgularında, 17 sektörün önemli şirketlerinin dijital karnesi ortaya koyuldu. Her şirket için detaylı tahliller yapıldı. Türkiye ortalaması yüzde 60 olarak açıklanan Accenture Dijitalleşme Endeksi’nin araştırmasına göre Allianz Türkiye, sigorta sektörünün dijitalizasyon lideri oldu.
CIO Dergisi tarafından düzenlenen ve Türkiye’nin öncü kurumlarının hayata geçirdiği yenilikçi ve başarılı bilgi teknolojileri projelerinin liderlerinin ödüllendirildiği CIO Ödülleri 2015’te de Allianz Türkiye’nin CIO’su Kaan Günay ödüle layık görüldü.
Allianz Türkiye’nin CIO’su Kaan Günay, konuyla ilgili olarak, “Yeni teknolojilerin ve sosyal medyanın yaşam alışkanlıklarımızı, satın alma davranışlarımızı ve iletişim tercihlerimizi değiştirdiği bir dönemde müşterilerimize hem daha etkili ulaşabilmek hem de memnuniyetlerini yükseltmek için dijitalleşmeye öncelik veriyor, önemli yatırımlar yapıyoruz. Aldığımız bu ödüller dijitalleşmede de işimizi doğru yaptığımızı gösteriyor” değerlendirmesinde bulundu.
Allianz hakkında
Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance "Global 500" araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 148.000 çalışanıyla 85 milyon müşterisine hizmet vermektedir. 2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü ve 4000 acentesiyle 81 ilde 5 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında Allianz Sigorta, Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırmaktadır. Uluslarası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s’in yaptığı değerlendirme sonucunda uluslararası ölçümlemede Baa1, ulusal ölçümlemede, Aa2 alan Allianz Sigorta, Türkiye’deki finansal bir kuruluşun aldığı en yüksek not ile gücünü ve güvenilirliğini bir kez daha teyit etmiştir. 2015 yılının ilk yarısı itibarıyla hayat dışı branşlarda toplam 1,8 milyar TL prim ve %13,8 oranında pazar payı elde eden Allianz Türkiye, sektör liderliğini devam ettirmektedir. Bireysel emeklilikte konsolide verilere göre ilk yarı itibarıyla 7,6 milyar TL fon büyüklüğü ve %18 pazar payının sahibi olan Allianz Türkiye, hayat sigortalarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla %36 gibi yüksek bir büyüme oranı yakalayarak 274 milyon TL prim ve %14,6 pazar payı elde etmiştir. Toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olan Allianz Türkiye, müziği ve geleceğin sanatçılarını desteklemeyi, toplumdaki kültürel bağları müzik yoluyla güçlendirmeyi kurumsal sorumluluk felsefesinin merkezine koymuştur. Allianz Gobal Marka Elçisi Lang Lang’ın kurduğu, Lang Lang Uluslararası Müzik Vakfı ile birlikte gerçekleştirilen ve dördüncüsü Kasım 2016’da İstanbul’da düzenlenecek olan Allianz Gençler Müzik Kampı gibi oluşumlarla globalde de müzik yatırımlarına ağırlık veren Allianz, Türkiye’de, Barış İçin Müzik Vakfı’nın öncü kurumsal destekçiliğini ve Türkiye Gençlik Filarmoni Orkestrası’nın kurumsal destekçiliğini üstlenmiştir. 2015 yılı içerisinde, müziğe erişmek, müziği öğrenmek isteyen herkese karşılıksız ve Türkçe içerik sunan Türkiye’nin ilk ve tek dijital platformu Motto Müzik’i hayata geçiren Allianz Türkiye’nin marka elçiliğini, genç yetenek Kaan Baysal yapmaktadır. Lang Lang’ın Ekim 2014’te verdiği İstanbul konseri öncesinde, Allianz Türkiye’nin liderliğinde oluşturulan danışma kuruluyla seçilen ve Lang Lang’a bu konserde eşlik eden Kaan, Allianz Gençler Müzik Kampı’na Türkiye’den katılmaya hak kazanan ilk isim olmuştur.