Allianz Türkiye, 2015’te yüzde 23,5 büyüyerek sektör liderliğini sürdürdü

Sigorta sektörünün lideri Allianz Türkiye 2015 yılı finansal sonuçlarını ve 2016 yılının ilk verilerini açıkladı. Bünyesinde, Allianz Sigorta, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketlerini bulunduran Allianz Türkiye konsolide sonuçlara göre yüzde 23,5 büyüyerek, 2015 yılını da sektör lideri olarak tamamladı.

Allianz Türkiye’nin cirosu konsolide olarak 2015 sonu itibarıyla brüt primlerde 4,6 milyar Türk lirası, bireysel emeklilik üretiminde 2,4 milyar Türk lirası olmak üzere 7 milyar Türk lirasına ulaştı. Trafik branşındaki olumsuz gelişmelere rağmen Allianz Türkiye, net kârını 2014 ile aynı seviyede koruyarak, 372 milyon Türk lirası kâr elde etti. 

Allianz Türkiye’nin müşteri sayısı yüzde 11,4 artarak 5,6 milyona erişti. Faaliyet gösterilen tüm alanlarda büyüme stratejisi içerisinde hareket ettiklerinin altını çizen Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, güçlü büyümelerindeki ve sektör liderliğini korumalarındaki en önemli etkenin sürdürülebilir büyüme ve müşteri odaklı yaklaşım olduğunu belirtiyor.

Hayat dışı branşlarda 4,05 milyar Türk lirası prim üretimi ve yüzde 26 oranında büyüme ile sektör lideri olan Allianz Türkiye, hayat sigortalarında da yüzde 24,5 oranında bir büyüme kaydetti. Allianz Türkiye, bireysel emeklilik 2015 yıl sonu verilerine göre 8,44 milyar Türk lirası fon büyüklüğü, yüzde 21,2 büyüme ve yüzde 17,6 pazar payının sahibi oldu.

Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui finansal sonuçlarla ilgili “Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda büyüme stratejisi içerisinde hareket ediyoruz. Stratejimizin temelini, sürdürlebilir büyüme ve müşteri odaklı yaklaşımımız, dengeli portföyümüz ve farklı segmentlere çoklu satış kanallarımız üzerinden, güçlü teknik altyapımızla ulaşabilmemiz oluşturuyor. Sürdürülebilir büyümeye odaklanmamızın temel nedeni büyümenin bir şirkete, doğru yerlere yatırım yapabilme gücü vermesi ve bu sayede tüm topluma daha iyi hizmet verme imkânı yaratması. Temel prensibimiz her bir riski doğru ve adil bir şekilde fiyatlandırmak. Kısa süreli fiyat hareketlerinden ziyade, uzun süreli ve sürdürülebilir fiyatlandırma politikası her zaman önceliğimiz. Sektörde büyümeyi sağlamak için fiyatlarla değil, inovasyon, ürün ve hizmet kalitesinde rekabetin öne çıkması gerektiğini vurguluyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu doğrultuda hareket edeceğiz.” diyor.

Hayat dışı branşlarda yüzde 26 büyüme ile sektör lideri

2015 finansal sonuçlarına göre; hayat dışı branşlarda sektör, 27,26 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 20 büyürken, Allianz Türkiye, 4,05 milyar Türk lirası prim üretimi, yüzde 26 büyüme ve yüzde 14,9 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdi. Özellikle trafik branşı ve sağlık branşında önemli büyüme kaydedildi. Trafik branşında sektör, 6,94 milyar Türk lirası prim üretimiyle  yüzde 36,8 büyürken, Allianz Türkiye 1,19 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 74,5 büyüdü ve yüzde 17,2 pazar payı elde ederek birinci oldu. Sağlık branşında sektör, 3,43 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 17,3 büyürken, Allianz Türkiye 1,25 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 17,2 büyüdü ve yüzde 36,5 pazar payı elde ederek birinci oldu.

Hayat dışı branşlarda 2016 yılında sigorta sektörünün ilk çeyreğine bakıldığında ise sektör, 9,627 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 38,1 büyürken, Allianz Türkiye’nin 1,331 milyar Türk lirası prim üretimi, yüzde 47,1 büyüme ve yüzde 13,8 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdiği gözüküyor. Allianz Türkiye, 2016 yılı için yüzde 20’nin üzerinde büyüme hedefleniyor. 

Hayat sigortalarında yüzde 24,5 büyüme

Hayat branşında sektör, 3,76 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 14,7 büyürken, Allianz Türkiye, konsolide verilere göre yüzde 24,5 büyüme oranı yakaladı. Ferdi kaza üretimi hariç 548 milyon Türk lirası prim üreterek, yüzde 14,6 pazar payı elde etti ve sektör ikincisi oldu.

Hayat branşının 2016 ilk çeyrek verilerine bakıldığında sektör, 1,10 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 16,3 büyürken, Allianz Türkiye’nin, konsolide verilere göre yüzde 10,9’luk bir büyüme kaydettiği gözleniyor. Bu dönemde ferdi kaza üretimi hariç 147 milyon Türk lirası prim üreten Allianz Türkiye, yüzde 13,4 pazar payı ile sektör ikinciliğini korudu. 2016 yılı için yüzde 14,2 büyüme hedefleniyor. 

Bireysel emeklilikte yüzde 26,9 büyüme

2015 yıl sonu verilerine göre bireysel emeklilikte sektör, fon büyüklüğünü 47,98 milyar Türk lirasına çıkararak yüzde 26,9 büyüdü. Allianz Türkiye, konsolide verilere göre 8,44 milyar Türk lirası fon büyüklüğü, yüzde 21,2 büyüme ve yüzde 17,6 pazar payının sahibi olarak sektör üçüncüsü oldu.

Bireysel emeklilikte 2016’nın ilk çeyreğine bakıldığında sektörün, fon büyüklüğünü 51,70 milyar Türk lirasına çıkararak yüzde 29,1 büyüdüğü gözlemleniyor. Allianz Türkiye ise, konsolide verilere göre 9,04 milyar Türk lirası fon büyüklüğü, yüzde 23,7 büyüme ve yüzde 17,5 pazar payının sahibi olarak sektör üçüncüsü oldu. 2016 yılı için yüzde 28,3’lük büyüme hedefleniyor.

 “Gündemimizin ilk maddesini müşteri odaklılık oluşturuyor”

 Rekabetin fiyat üzerinden değil, ürün ve hizmet kalitesi ile inovasyon üzerinden yapılması gerektiği yönündeki yaklaşımlarının belirleyici olmaya devam edeceğini vurgulayan Aylin Somersan-Coqui, büyümelerindeki ve sektör liderliğini korumalarındaki en önemli etkenlerden olan müşteri odaklı yaklaşım hakkında şunları söyledi: “Türkiye’de tüketicilerin, sigorta sektöründen daha anlaşılır, daha esnek ve daha hızlı çözümler beklediğini görüyoruz ve kurum olarak bu yönde hareket ediyoruz. Gündemizin ilk maddesini müşteri odaklılık oluşturuyor. Bunun için de müşterilerimize, memnuniyeti en üst düzeye çıkaran anlaşılır hizmet ve ürünler sunmakla kalmayıp, onlarda olumlu duygular uyandıran, unutulmaz deneyimler yaratmak istiyoruz. Müşterilerimizin hayatlarının tüm evrelerinde, sadece hastalıkta değil, sağlıkta da koruyucu çalışmalarla yanlarında olmak için çalışıyoruz. Sigortacılıkta devrim yaratan Modüler Sağlık Sigortası, doğrudan müşterilerimizin ihtiyaçlarına odaklanmış yapısıyla sektörde bir ilk olan Allianz’ım mobil uygulaması, ihtiyaca uygun olarak tasarlanabilme özelliğiyle dikkat çeken Tamamlayıcı Sağlık Sigortası gibi pek çok inovatif girişimle, müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapmaya devam ediyoruz.”