Su aboneliği başvurusu; yeni ev alırken, bir evi kiralarken ya da yeni bir eve taşınırken ilk etapta yapılması gereken işler arasında yer alıyor. Hem aile bireyleri hem de ev sahipleri için oldukça önemli olan su abonelik başvurusu, eski zamanlardaki gibi fiziksel başvuruların aksine E-Devlet üzerinden kolaylıkla yapılabiliyor.
Su aboneliği

Yeni su aboneliği alma işlemi için öncelikle ilgili bildirimi yapmak için yaşadığın şehirdeki belediyeye bağlı olan Su ve Kanalizasyon İdarelerine başvurman gerekiyor. İlgili hizmet dairesine fiziksel olarak başvuruda bulunmak ve zaman ayırmak istememen durumunda ise alternatif olarak E-Devlet başvurusu öne çıkıyor.

 Su aboneliği başvurusu yapmak için kullanılan her iki yöntemde de abonelik için kullanıcılardan talep edilen bazı belgeler bulunuyor. Su aboneliği açtırma için gereken belgeler kurumlar arasında farklılıklar gösterse de temel olarak gerekli şunlar:

  • T.C kimlik belgesi
  • Evin mülkiyetini temsil eden tapu kaydı, lojman tahsis belgesi ya da kira sözleşmesi gibi evraklar
  • Şantiyeye ait olan su numarası
  • İlgili kurum tarafından talep edilen abonelik ücreti
  • İskan belgesi
  • Zorunlu deprem sigortası poliçesi
Su

Yeni bir eve taşınırken eşyaların düzenlenmesi, evin temizlenmesi, mobilyaların yerlerine yerleştirilmesi gibi pek çok süreç oldukça yorucu ve zorlu bir hal alıyor. Bunun yanı sıra evin en temel ihtiyaçlarından biri olan su aboneliği de bir an önce halledilmesi gereken konulardan biri oluyor. Bu koşuşturma ve taşınma telaşının verdiği yorgunluk nedeniyle bulunduğun bölgeye bağlı Su ve Kanalizasyon idaresine fiziksel olarak gitmeye fırsat bulamayabilirsin. Bu durumda kullanıcılar için en kolay alternatif ilgili hizmete e-Devlet üzerinden ulaşmak oluyor.

İnternetten su aboneliği başvurusu için e-Devlet uygulaması üzerinden yaşadığın bölgedeki hizmet veren firmaya erişmen gerekiyor. Bununla birlikte başvuru sürecinde uyman gereken adımlar ise:

  • Öncelikle e-Devlet uygulamasından “Su ve Kanalizasyon Şirketlerinin Sunduğu e-Hizmetler” sekmesine giriş yapmalısın.
  • İkinci adım olarak bulunduğun bölgede hizmet veren şirkete başvuru yapabilmek için yaşadığın ili seçmen gerekir.
  • Açılan sayfada bulunduğun ilde hizmet veren firmayı görüntüledikten sonra “Yeni Abonelik Başvurusu ve Takibi” sekmesine tıklayarak talepte bulunabilirsin.

Yeni su aboneliği başvurusu sırasında bulunduğun ildeki su ve kanalizasyon şirketinin talep ettiği belgeler ve talep edilen ücretler farklılıklar gösterebilir. Bu nedenle fiziksel ya da internet üzerinden su aboneliği açtırmak için başvuru talebinde bulunmadan önce ilgili su ve kanalizasyon şirketinin web sitesindeki güncel bilgilere erişebilir ya da çağrı merkezi ile iletişime geçerek talep edilen belgelerin eksik olmadığını ve abonelik ücretini teyit edebilirsin.

E-Devlet uygulaması üzerinde su ve kanalizasyon şirketleri abonelik başvurusu ve takibinin yanı sıra abonelik devri, su aboneliği taşıma, su aboneliği isim değişikliği, su aboneliği sözleşmesi feshi başvurusu, su faturası bilgilerini sorgulama ve arıza, bakım ve onarım bilgileri gibi farklı konulara erişmek, sorgulamak, bilgi almak ve talepte bulunmak için farklı online hizmetler de bulunuyor.

Yeni su aboneliği başvuru ve takibi talebinde bulunurken önem gösterilmesi gereken en önemli konulardan biri olan zorunlu deprem sigortası, DASK olarak adlandırılır. Abonelik açtırırken de talep edilen zorunlu deprem sigortasının her yıl yenilenmesi gerekir. Deprem sırasında ya da sonrasında maddi olarak hasar gören ev ve iş yerlerinin hasarlarının bir kısmı zorunlu deprem sigortası tarafından karşılanıyor. Depreme karşı önlem almak ve maddi olarak en az hasarla bu zorlu süreci atlatabilmek için ihtiyaç duyacağın zorunlu deprem sigortasına dummy Allianz Zorunlu Deprem Sigortası ile ulaşabilir ve teklif seçeneklerini değerlendirebilirsin.