Günümüzün Popüler Mesleği Influencer Nedir? Influencer Nasıl Olunur?

Son dönemlerin en popüler mesleklerinden biri Influencerlık. Sosyal medya uygulamaları aracılığı ile takipçilerinde büyük etkiler oluşturan ve onların alışveriş, moda, kültür gibi alanlarda hareketlerini yönlendiren Influencerlar, bireylere bazı alışkanlıklar da kazandırıyor. Uzman oldukları alanda takipçilerini yönlendirirken onlara ilham da oluyorlar. Zaten Influencer kelimesinin anlamı olan “Etkileyici”, tam olarak bu kitlenin anlamını karşılıyor.

Influencer mesleğinin gelişmesi ve bugünlere ulaşması son birkaç yılda oldu. Özellikle araya giren pandemi dönemi ise büyük küçük herkesin onlardan etkilenmesini sağlayan etkenlerden yalnızca biri. Dolayısıyla Influencer mesleği gelişirken bu mesleğin pazarlamasını ele alan “Influencer Marketing” adı altında bir pazarlama türü de ortaya çıktı. Peki Influencer nedir? Influencer olmak ne demek?

Sosyal Medya

Influencer, kendi alanında uzman kabul edilen ve sosyal medya üzerinde istikrarlı takipçileri olan, fikrine güvenilen ve onayları alınan kişi olarak tanımlanıyor. Bu kişiler sosyal medya üzerinden takipçilerini yönlendiriyor ve onlara önerilerde bulunuyor. Kendi deneyimlerini paylaşırken aynı ihtiyaçlara sahip kişilere de yardımcı oluyor. Kullanıcılar da genellikle kendi beğeni ve zevklerine uyan influencerları takip ediyor. Onların hayatlarına olan merak ve ilgi de her geçen gün artıyor. Özellikle Instagram influencerları günümüzde en çok takipçiye sahip olanlardan. Peki Instagram influencer ne demek? Instagram influencerları sosyal medya uygulaması olan Instagram üzerinden gönderiler, reels’lar, hikayeler ve canlı yayınlar paylaşarak takipçilerine ulaşan kişiler olarak biliniyor.

Günümüzdeki mesleklere göre çok daha farklı bir yapısı bulunan Influencer mesleği, tamamen sosyal medyaya hitap etse de influencerlar tıpkı ünlüler gibi takipçileri ile dışarıda karşılaşabiliyor. Dolayısıyla sosyal medyanın yanı sıra somut çevrede de influencerlar etkiye sahip olabiliyorlar. Influencer, kendi alanı doğrultusunda deneyimlerini paylaşırken ücretli ortaklıklar ve reklamlar da yapıyor. Bu sayede de kazanç elde edebiliyor. Özellikle Instagram influencerları alışveriş siteleri ve büyük markalarla yaptıkları ortaklıkları gönderileri ve hikayeleri aracılığıyla takipçilerine sunuyor. Böylece influencerlar maddi kazanç elde ederken kullanıcılar da ilgilerini çeken reklamlar ile ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

Influencer mesleği, uzman olduğu alanda sosyal medya üzerinden takipçilerini yönlendirme işi olarak tanımlanabiliyor. Uzman olunan alan influencerın ilgi alanları, eğitim aldığı bölüm ve kendisini geliştirdiği bir beceriye göre şekillenebiliyor. Bu aşamada çok çeşitli alanlara hitap eden influencerlar sosyal medyada takip edilebiliyor. Bunlar arasında kullanıcılara en çok ilham verenler ise günlük yaşamını, makyajlarını, kullandığı ürünleri ve giydiği giysileri paylaşanlar.
Moda influencerlarının yanı sıra yaptığı yemekleri paylaşan, tatlılar konusunda kendini geliştiren, sağlıklı beslenmeyi kendine rutin edinen, spor yapan, teknolojik aletler konusunda deneyimli olan, tıp alanında eğitim alan veya dekorasyonla ilgilenen pek çok influencer bulunuyor. Kullanıcılar da merak ettikleri konularla ilgili kendilerine ilham olan influencerları alanlarına göre takip ediyor ve izlemeye başlıyor. Influencerlar bu aşamada takipçi sayılarına, beğenilerine ve paylaşımlarına göre mesleklerinden gelir ediyor. Reklam olarak paylaştıkları gönderilerden gönderi başına ücret alıyor. Düzenli çalıştıkları markalar bulunabildiği gibi tamamen kendi kişisel deneyimlerine göre de paylaşımlar yapabiliyorlar.

Eski ve yeni pazarlama araçlarının bir karışımı olan influencer marketing, markaların ürün ve hizmetlerini bir influencer yardımıyla tüketiciye ulaştırması olarak tanımlanıyor. Çevrimiçi pazarlamanın ana akım biçimi aslında artık influencer marketing’den geçiyor. Markaların tüketicilere ulaşabilmesinin en hızlı ve en kolay yolu influencerlar ile iş birliği yapmak. Markaya hitap eden ve hatrı sayılır bir takipçi kitlesine sahip olan influencerların ürün ve hizmet hakkında yapacağı tek bir yorum bile satışların yükselmesi ve düşmesi noktasında etkili oluyor.

Influencer marketing’de markaya hitap eden influencerın çok ünlü olması veya takipçisinin çok fazla olması gibi etkenler belirleyici olsa da her zaman pazarlamanın kalbinde yer almıyor. Yalnızca 10 bin takipçiye sahip olan bir influencer, markanın beklentilerine hitap eden bir tarza sahipse 100 bin takipçili hesaba göre daha fazla etki oluşturabiliyor. Dolayısıyla markaların iş birliklerini buna göre tasarlaması önem kazanıyor.

Influencer

Son dönemlerin en popüler mesleği olan influencerlık herkesin ilgi duyduğu alanlardan biri. Bu aşamada internet üzerinden nasıl influencer olunacağına dair araştırmalar da yapılıyor. Influencer olabilmek için çok detaylı araştırmalar yapmak ve çok dikkatli davranmak önemli. Aynı zamanda istikrarlı olmak ve kayda değer bir alanla ilgilenmek de gerekiyor. Influencer olmak için dikkat edilmesi gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir:

  1. Uzman olduğun, tutkuyla bağlandığın özgün bir konu veya alan seç.
  2. Kayda değer ve dikkat çeken bir biyografi oluştur. Biyografi, sosyal medya hesabında adının hemen altında yer alan kısım olarak öne çıkıyor.
  3. Dikkat çeken hikâye ve gönderi paylaşımları yap.
  4. Sayfanı çekici hale getirmek için gönderilerindeki renk uyumlarına dikkat et ve gerekirse geçiş fotoğraflarından faydalan.
  5. Belirli aralıklarla gönderiler ve düzenli olarak hikayeler paylaş. Günlük hayatından vereceğin kesitler gerçekçiliğini ve samimiyetini gösterir.
  6. Doğru hashtag seçimleri ile daha fazla kişiye ulaş.
  7. İşletme hesabına geçiş yaparak kurumsallığını göster.
  8. İlgi alanın olan konuyla ilgili markaları etiketle ve onlarla iletişime geç. Böylece seninle iş birliği yapmalarını sağlayabilirsin.

Doğru adımlarla influencerlar dünyasında herkes yerini alabilir. Bu aşamada sabretmek ve doğru kitleye ulaşmak için aktif çaba göstermek de önemli.

Influencerlar genel anlamda bir mekâna bağlı olmadan serbest çalışsalar da zamanla kendi markalarını oluşturup bu markaya ait ürünlerin satışını yaptıkları yerlere de sahip olabiliyorlar. Bu anlamda emeklerinin bir ürünü olan iş yerlerini de güvence altına almak öncelik oluyor. Sen de iş yerini güvence altına almak istiyorsan Allianz Sigorta tarafından sunulan İş Yeri Sigortası’na göz atabilir ve sana özel teklifimizi değerlendirebilirsin.