Allianz Logo
Dünyanın en güçlü sigorta ve finans topluluklarından olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 159 bini aşkın çalışanıyla 122 milyonun üzerinde müşterisine hizmet veriyor. Yönetimi altındaki yaklaşık 1.635 milyar avroyla dünyanın en büyük varlık yönetimi şirketleri arasında yer alan Allianz Grubu, Türkiye’de Allianz Trade, Allianz Partners ve Allianz Türkiye ile faaliyet gösteriyor.
Bu topraklardaki faaliyetlerine 1923 yılında Şark Sigorta adı altında başlayan, Türkiye Cumhuriyeti ile yaşıt olan ve 2023 yılında Türkiye’deki 100’üncü yılını kutlamanın onurunu yaşayan Allianz Türkiye, 2008’den bu yana yoluna Allianz Grubu’nun bir parçası olarak devam ediyor. Allianz Türkiye’nin çatısı altında, elementer sigortalarda Allianz Sigorta, bireysel emeklilik ve hayat sigortalarında ise Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketleri bulunuyor. Konsolide verilere göre 2022 yılını 36,4 milyar Türk lirası prim ve katkı payı üretimiyle tamamlayan Allianz Türkiye’nin genel merkezi ‘Allianz Tower’ İstanbul’da, operasyon merkezi ‘Allianz Kampüs’ İzmir’de bulunuyor. Toplumsal risk farkındalığının artırılmasına katkı sağlamak amacıyla kurulan, Türkiye’nin ilk akredite deprem yangın ve test ve eğitim merkezi Allianz Teknik ile Allianz’ın, 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımları 1 milyar avroyu aşıyor.
Allianz Türkiye; 2.300 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü, 4.800 acentesi, 1.500 banka şube kanalı ve 8.094 anlaşmalı kurumuyla 81 ilde 6,8 milyon müşterisinin ihtiyaç duyduğu her an onlara “Allianz Seninle” diyebilmek amacıyla çalışıyor. Sektöre müşteri deneyimi, çeviklik, dijitalizasyon, çalışan bağlılığı, sürdürülebilirlik ve inovasyon alanlarında liderlik eden Allianz Türkiye, müşteri odaklı dijitalizasyon stratejisiyle uçtan uca dijital bir müşteri deneyimi yaratmayı amaçlıyor. Hızlı ve kolay erişim ile poliçelerin, ödemelerin, tazminat detay ve süreçlerinin, bireysel emekliliğe yönelik birikimlerinin takip edilebilmesine, sağlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon değişimi yapabilme, doktor ve hemşire desteğine bir tuşla ulaşabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulaması'yla müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor.
Sorumlu bir kurumsal vatandaş olarak toplumsal yatırımlarda da sektöre liderlik eden Allianz Türkiye, iyi bir çevre için, toplumun iyiliği için, daha iyi bir kurum olmak için organizasyon olarak kendini dönüştürürken, finansal bir kuruluş olarak da tüm paydaşlarıyla paylaşılabilir değer yaratmayı ve içinde bulunduğu ekosistemin dönüşümüne katkı sağlamayı hedefliyor. Türkiye’deki yatırıma açık olmayan şirketler arasında ilk ve tek entegre raporun sahibi olan Allianz Türkiye, 5 sürdürülebilir kalkınma amacını destekliyor. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin ve Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacısı olan Allianz Türkiye, Sanat@Allianz, Allianz Motto Hareket ve Allianz Motto Müzik gibi insanı odağa alan ve gelecek nesilleri cesaretlendiren programlara ağırlık veriyor. Toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olma vizyonuyla, müşterilerinin sağlıklarını, yıllar boyunca oluşturdukları varlıklarını korumak misyonuyla çalışmalarına devam ediyor.
HEY! ile anlattığı çevik kültürünün de katkısıyla, Great Place To Work tarafından “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” arasında gösterilen Allianz Türkiye, eşit ücret gibi fark yaratan uygulamalarıyla finans sektöründe EDGE Move sertifikasını alan ilk isim olmayı sürdürüyor. Sektörün ilk kurumsal akademisi, ATD BEST ödüllü Allianz Türkiye Akademi ile çalışan ve acentelerine gelişim olanakları sunan Allianz Türkiye, K.A.M.P, Synergize, Fintastic, Codebooth, Underwritee gibi butik staj programlarıyla yeni neslin gelişimine, HackZone Scale Up Accelerator Programı’yla da inovasyon ekosisteminin gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyor.