Dünyanın en güçlü sigorta ve finans topluluklarından biri olan Allianz, yaklaşık 70 ülkede 157 bini aşkın çalışanıyla 125 milyonun üzerinde müşterisine bankacılık, sigortacılık ve varlık yönetimi hizmeti veriyor. Sigorta müşterileri adına yönettiği 737 milyar avronun yanı sıra, PIMCO ve Allianz Global Investors şirketlerinin yönettiği 1,7 trilyon avroyla, dünyanın en büyük varlık yönetimi şirketleri arasında yer alan Allianz Grubu, Türkiye’de Allianz Trade, Allianz Partners ve Allianz Türkiye ile faaliyet gösteriyor.
Bu topraklardaki faaliyetlerine 1923 yılında Şark Sigorta adı altında başlayan, Türkiye Cumhuriyeti ile yaşıt olan ve 2023 yılında Türkiye’deki 100’üncü yılını kutlamanın onurunu yaşayan Allianz Türkiye, 2008’den bu yana yoluna Allianz Grubu’nun bir parçası olarak devam ediyor. Allianz Türkiye’nin çatısı altında, elementer sigortalarda Allianz Sigorta, bireysel emeklilik ve hayat sigortalarında Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketleri bulunuyor. Konsolide verilere göre 2023 yılını 74,4 milyar lira prim ve katkı payı üretimiyle tamamlayan Allianz Türkiye’nin genel merkezi ‘Allianz Tower’ İstanbul’da, operasyon merkezi ‘Allianz Kampüs’ İzmir’de bulunuyor. Toplumsal risk farkındalığının artırılmasına katkı sağlamak amacıyla kurulan, Türkiye’nin ilk akredite deprem yangın ve test ve eğitim merkezi Allianz Teknik ile Allianz’ın, 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımları 1 milyar avroyu aşıyor.
Allianz Türkiye; 2.300 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü, 4.800 acentesi, 1.500 banka şube kanalı ve 8.094 anlaşmalı kurumuyla 81 ilde 6,8 milyon müşterisinin ihtiyaç duyduğu her an onlara “Allianz Seninle” diyebilmek amacıyla çalışıyor. Sektöre müşteri deneyimi, çeviklik, dijitalizasyon, çalışan bağlılığı, sürdürülebilirlik ve inovasyon alanlarında liderlik eden Allianz Türkiye, müşteri odaklı dijitalizasyon stratejisiyle uçtan uca dijital bir müşteri deneyimi yaratmayı amaçlıyor. Hızlı ve kolay erişim ile poliçelerin, ödemelerin, tazminat detay ve süreçlerinin, bireysel emekliliğe yönelik birikimlerinin takip edilebilmesine, sağlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon değişimi yapabilme, doktor ve hemşire desteğine bir tuşla ulaşabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulaması'yla müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor.

Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik stratejisiyle, sürdürülebilir değer yaratma modeliyle ve mottosu “Allianz Seninle, İyiliğin Yanında” ile sorumlu bir kurumsal vatandaş olarak sektöre liderlik ediyor. İyi bir çevre için, toplumun iyiliği için ve daha iyi bir kurum olmak için organizasyon olarak kendisini dönüştürmeye devam eden Allianz Türkiye, finansal bir kuruluş olarak da tüm paydaşlarıyla paylaşılabilir değer yaratmayı ve içinde bulunduğu ekosistemin dönüşümüne katkı sağlamayı hedefliyor. Borsada işlem görmeyen şirketler arasındaki ve sigorta sektöründeki ilk entegre raporun sahibi olan Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik stratejisini tüm iş süreçleriyle entegre etmiş bir kurum olarak çevresel, sosyal ve yönetişimsel alanlarda kaydettiği ilerlemeyi, 2016’dan bu yana yıllık olarak paylaşmaya devam ediyor.

Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na sağladığı katkıyı sürdürülebilirlik stratejisinin önemli bir bileşeni olarak gören Allianz Türkiye, “Sağlık ve Kaliteli Yaşam”, “Nitelikli Eğitim”, “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”, “İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme” ve “İklim Eylemi” amaçlarına katkı yapmayı önceliklendiriyor. BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin ve Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin de imzacısı olan Allianz Türkiye, Sanat@Allianz, Allianz Motto Hareket ve Allianz Motto Müzik gibi insanı odağa alan ve gelecek nesilleri cesaretlendiren toplumsal yatırımlara ağırlık veriyor. Yine bu bakış açısıyla, Koruncuk Vakfı iş birliğiyle geliştirdiği Bir Kız Gelecek programıyla, depremden etkilenen kız çocuklarının ve Koruncuk Vakfı bünyesindeki tüm çocukların yaşam boyu destekçisi olma vizyonuyla, onlara yurt, üniversite bursu, gelişim ve istihdam imkânları sağlıyor. Sigorta sektörünün öncüsü olarak sürdürülebilirlik alanında edindiği tecrübeyi ve risk yönetimi alanındaki uzmanlığını, yeşil dönüşüm yolculuğundaki işletmelerle paylaşmayı hedefleyen Allianz Türkiye, Allianz Teknik çatısı altında verdiği çevre ve iklim değişikliği hizmetleriyle TÜBİTAK’ın yeşil mentörleri arasında yerini alıyor. Toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olma vizyonuyla, müşterilerinin sağlıklarını, yıllar boyunca oluşturdukları varlıklarını koruma misyonuyla çalışmalarına devam ediyor.

HEY! ile anlattığı çevik kültürünün de katkısıyla, Great Place To Work tarafından “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” arasında gösterilen Allianz Türkiye, eşit ücret gibi fark yaratan uygulamalarıyla finans sektöründe EDGE Move sertifikasını iki kez alan ilk isim olmayı sürdürüyor. Sektörün ilk kurumsal akademisi, ATD BEST ödüllü Allianz Türkiye Akademi ile çalışan ve acentelerine gelişim olanakları sunan Allianz Türkiye, K.A.M.P, Synergize, Fintastic, Codebooth, Underwritee gibi butik staj programlarıyla yeni neslin gelişimine, HackZone Scale Up Accelerator Programı’yla da inovasyon ekosisteminin gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyor.